Опричнина - так наприкінці ХVI століття, називалася частина території Московської держави, з особливим управління, виділена для утримання царського трону та опричників. Саме цей період виділяється державним терором та системою надзвичайних заходів. Все є – і цар , і оПРичники з особливим статусом, і території з особливим управлінням типу «Межигір'я» .
В той час коли увага України та Європи прикута до чемпіонату Європи з футболу, Віктор Янукович «цементує»свою владу та видає Указ №388/2012 «Про рішення Ради національної безпеки та оборони України від 25 травня 2012 «Про заходи щодо посилення боротьби з тероризмом в Україні », таким чином надаючи Рішенню РНБО статусу Указу Президента України.
Дещо з першоджерела : «Основними причинами тероризму є радикалізм, екстремізм, політизація проблематики міжнаціональних,етноконфесійних відносин, поширення громадянської нетерпимості та протистояння,насамперед у площині суспільно-політичних відносин, а також негативний вплив міжнародних терористичних і релігійно-екстремістських організацій.
Радикально налаштовані сили намагаються використовувати труднощі, пов'язані з накопиченням багатьох нерозв'язаних соціальних проблем, у своїх вузькокорпоративних цілях».
Іншими словами в усьому винні міжнаціональні відносини, які міжнародні терористичні та релігійно- екстремістські організації та радикально налаштовані сили (напевне внутрішні) використовують шляхом радикалізації, екстремізації та політизації суспільно-політичних відносин.
Натомість Президент чомусь не згадує про прийнятті парламентом, провокаційні за суттю, Закон «КаКа» «Про засади мовної політики» та «анти афганський » закон № 9127.
Якщо з внутрішніми силами більш менш зрозуміло, то так і залишаються невідомими назви міжнародних терористичних та релігійно - екстремістських організацій , які становлять загрозу Україні. Адже відомо, що в минулорічних та цьогорічних терористичних актах обвинувачуються виключно громадяни України, а з релігійно - екстремістських організацій мені відоме лише «Біле Братство», якому «дали раду» ще в середині 90-х.
Натомість автори Указу № 388 основний наголос зробили не на віртуальних зовнішніх ворогах, а на засобах боротьби з ними. Так Кабмін має розробити порядок визнання організацій терористичними та порядок їх ліквідації. Відомо , що в усьому світі терористичні організації ліквідуються способом «ліквідації».
Не конкретизував Президент і про те, які саме додаткові повноваження із застосуванням спеціальних технічних засобів необхідно надати підрозділам, що здійснюють оперативно- розшукову діяльність. А тому «любов»СБУ та МВС до прослуховування, стеження та інших порушень конституційних прав громадян ймовірно стане просто доступнішою.
Але найбільше питання викликає ініціатива Президента розробити законопроект про приватну детективну розшукову діяльність !
Яким чином, недержавні оперативно-розшукові органи можуть запобігати тероризму ? Залишається питанням. Можна лише здогадуватися,що недержавним охоронним структурам потрібна легальна можливість здійснювати оперативно-розшукову діяльність та навіть легально носити та використовувати вогнепальну зброю.
Андрій Мамалига. Fylhsq Vfvfkbuf
|